Op het elektronisch loket van Harelbeke kan je attesten en documenten, diensten, materiaal, zalen… online aanvragen.
Het  digitaal loket kreeg de bijnaam 'hb@home' omdat je van thuis uit heel wat zaken kan regelen. 

Voor heel wat aanvragen hoef je niet aan te melden.
Je vult dan enkel je gegevens in en drukt op 'Verzenden'.
Jouw aanvraag komt bij de juiste medewerker terecht die je aanvraag verder behandelt. Je ontvangt binnen een korte termijn een stand van zaken of het aangevraagde document. 

Voor bepaalde attesten moet je aanmelden met je identiteitskaart. Die attesten ontvang je in je mailbox. Inloggen met eID heeft enkele voordelen: een aantal gegevens zijn automatisch ingevuld en je bent zeker van de juistheid van deze gegevens. Daarom is aanmelden met je identiteitskaart ook verplicht voor sommige aanvragen (bv. officiële documenten).
Is dit de eerste keer dat je de elektronische identiteitskaart (eID) en kaartlezer wil gebruiken? Dan moet je eerst de nodige gratis eID-software installeren.

Vraag je attesten van burgerzaken op via het e-loket? 
Wanneer je het formulier volledig invult en verzendt, dan ontvang je twee mails in je mailbox: 

  • een eerste mail met een kopie van jouw aanvraag
  • enkele minuten later ontvang je een mail met een link naar het attest dat je nodig hebt. Je kan het zelf downloaden en vervolgens printen, bewaren of doorsturen. 
    (De aanvraag vind je nog eens bovenaan, het attest staat onderaan bij het item 'bestand'. )

Heb je vragen, problemen of suggesties?

Contacteer Departement Communicatie.