E-loket voor derden

Als advocaat, gerechtsdeurwaarder of notaris kan je via het e-loket voor derden attesten aanvragen. 

Hoe krijg ik toegang?

Voorlopig kunnen er enkel attesten aangevraagd worden. Op termijn kan je ook aktes aanvragen.

  1. Eerst moet de kantoorhouder ( = de advocaat, de notaris of de gerechtsdeurwaarder) bij dienst Burgerzaken eenmalig een aanvraag indienen om de attesten online te kunnen aanvragen. Dit kan via de knop 'Toegang e-loket derden aanvragen'.
  2. Van zodra je bevestiging hebt ontvangen, kan je als kantoorhouder digitaal bevolkingsattesten voor derden aanvragen. 
  3. Van zodra je bevestiging hebt ontvangen, kan je als kantoorhouder, indien gewenst, ook andere kantoormedewerkers toegang geven. Hiervoor voeg je de nodige gegevens van deze perso(o)n(en) toe via de knop 'Toevoegen medewerkers en overzicht van aanvragen'.  Deze medewerkers kunnen dan in naam van het kantoor attesten opvragen bij de dienst burgerzaken. 

 

Handleiding

Heb je vragen, problemen of suggesties? Contacteer Dienst Burgerzaken.