Zeg niet langer Eandis of Infrax, maar zeg Fluvius

07 februari 2019
Fluvius

Eandis en Infrax waren op 1 juli vorig jaar al officieel gefuseerd tot één bedrijf. In het straatbeeld en voor klanten bleven de oude namen de voorbije maanden echter nog in gebruik tot het nieuwe bedrijf klaar was om alle klanten eenzelfde service te kunnen aanbieden.

Vandaag is die fase achter de rug en komt Fluvius met een nieuwe website, een eengemaakte klantenservice en het nieuwe handgeschreven logo op de bestelwagens en uniformen van de technici en meteropnemers. De oude merknamen Eandis en Infrax zijn nu echt verleden tijd. 

Wat verandert concreet voor de klant?

De klanten van het vroegere Eandis of Infrax hoeven zelf niets te ondernemen. Wie vanaf vandaag Eandis of Infrax contacteert, komt automatisch bij Fluvius terecht. Op de nieuwe website fluvius.be begint elke aanvraag met een postcodecheck, zodat onmiddellijk de in die gemeente beschikbare Fluvius-diensten (energie, riolering, openbare verlichting, kabeldistributie, warmte of glasvezel) zichtbaar worden.

Vanaf vandaag zijn het medewerkers in Fluvius-uniform en -wagens die in de straten de werken aan de nutsleidingen uitvoeren. Het is ook een meteropnemer van Fluvius die de meterstanden komt noteren.  Elke medewerker heeft ook een Fluvius-badge bij zich om zich bij de klant te legitimeren.

In regio’s waar Infrax vroeger één of meerdere nutsvoorzieningen beheerde, wijzigen wel de contactnummers. Het nummer om pannes of storingen te melden wordt net als in de rest van Vlaanderen 078 35 35 00. Het telefoonnummer voor dringende oproepen bij gasgeur wordt overal 0800 65 0 65.

Alle klanten in heel Vlaanderen krijgen deze week een nieuwe sticker in de bus om in de buurt van de meterkast te kleven. Zo heeft iedereen de juiste contactgegevens altijd in de buurt. Sowieso blijven de oude nummers de komende jaren automatisch doorschakelen naar het Fluvius-nummer.

Meer info op Fluvius.be

Fluvius

Wie in een gemeente woont waar tot nu toe zowel Eandis als Infrax een of meerdere nutsactiviteiten uitvoerden, kan voortaan alle klantenkantoren van Fluvius terecht met vragen over alle Fluvius-diensten.

De tarieven voor eenmalige tussenkomsten zijn sinds 1 januari voor heel Vlaanderen eenvormig. Denk aan de prijs voor de installatie van een nieuwe elektriciteits- of gasmeter, of een tariefwissel van vb. dag- en nachttarief naar dagtarief. Daarbij kiest Fluvius steeds voor het goedkoopste tarief van de twee vroegere bedrijven.

Op langere termijn zal de klant de impact van het eengemaakte bedrijf ook in de distributienettarieven voelen. Als het volledige integratieproces voltooid is, zal Fluvius vanaf 2022 jaarlijks 110 miljoen euro werkingskosten kunnen besparen. Dit vertegenwoordigt een daling van het nettarief met circa 36 euro voor een gemiddeld gezin met aardgas en elektriciteit.

Fluvius op tournee door Vlaanderen

Fluvius heeft als nieuwe slogan ‘tot bij u’ en wil die belofte ook letterlijk waarmaken. Donderdagmorgen wordt tijdens de wekelijkse markt in Buggenhout – de gemeente die zich het middelpunt van Vlaanderen mag noemen – de officiële aftrap gegeven van de ‘Fluvius-tot-bij-u-Tour’. Het komende jaar trekt Fluvius heel Vlaanderen door om zich tijdens grote en kleine evenementen aan de klanten voor te stellen. Via fluvius.be kan iedereen ontdekken waar en wanneer de tournee langskomt.