Zitdag over verkleurd drinkwater

De Watergroep vraagt Stad Harelbeke deze belangrijke mededeling te verspreiden naar de inwoners: 

 

Beste klant

Als gevolg van werken aan een toevoerleiding is in het weekend van 7-8 april een onverwachte opwoeling van zanddeeltjes opgetreden in een deel van het waterleidingnet van Kuurne en Harelbeke. Dit zand is afkomstig uit de ondergrond en is vermoedelijk door eerdere lekken in de leiding geraakt.
Om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen, heeft De Watergroep intensieve spoelacties georganiseerd. Daardoor zijn de meldingen van zand momenteel zo goed als verdwenen. Wij verontschuldigen ons graag voor het ongemak dat u heeft ondervonden en geven u enkele tips rond uw binneninstallatie en het melden van schade.

Wat kan u doen indien u nog problemen ondervindt in uw binneninstallatie?

Indien u een verminderde druk waarneemt, dan is er mogelijk nog zand aanwezig in uw binneninstallatie. Om te weten of het probleem zich effectief in de binneninstallatie bevindt, kan u deze test doen:

  • Draai het leegloopkraantje aan de watermeter open.
  • Is er normale druk? Dan zal het probleem van de baan zijn indien u de kraan- en douchekoppen reinigt. Laat alle kranen tegelijkertijd enkele minuten lopen op het moment dat de koppen verwijderd zijn.
  • Is er ook aan het leegloopkraantje verminderde druk? Dan situeert het probleem zich ter hoogte van de watermeter en neemt u best contact op met De Watergroep via tel. 02 238 96 99.

Zijn er toestellen beschadigd door zand in het drinkwater?

Dan kan u dit melden:

U doet er goed aan bij de melding meteen foto’s en facturen toe te voegen.

Heeft u al een schadedossier bij ons ingediend? Dan houden wij u op de hoogte van de afhandeling van uw dossier.

Servicevergoeding

Wij verontschuldigen ons graag voor het ongemak van de voorbije dagen en zullen u ter compensatie een servicevergoeding van 25 euro uitbetalen via een korting op uw waterfactuur. Dit komt overeen met de prijs van ruim 5.000 liter water.

Nog vragen?

Op woensdag 9 mei houdt De Watergroep van 14 tot 17 uur een zitdag in het stadhuis van Harelbeke (presentatieruimte), waar ze vragen beantwoorden en advies geven bij de aangifte van uw schade.

Met vragen kan u terecht op tel. 02 238 96 99 of via mail aan info.west.vlaanderen@dewatergroep.be

Tot slot willen wij graag beklemtonen dat er nooit een probleem is geweest met de kwaliteit van het drinkwater. Wij blijven de komende periode ons netwerk preventief spoelen, zodat u geen hinder meer ondervindt.

Met vriendelijke groeten,

 

Eddy Troosters
directeur Distributie en toevoer

Aangemaakt op: 24/04/2018

Reactie toevoegen