Stadscampagne 'Oarelbeke Weireldstad' van start

De voorbije jaren waren voor de Harelbekenaren niet de gemakkelijkste. “Door onder andere de Leiewerken en de werken aan het marktplein konden we het potentieel van onze stad niet volledig benutten, maar daar komt verandering in.”, aldus schepen voor communicatie Dominique Windels, “Het einde van de werken is in zicht en we zijn er helemaal klaar voor om een nieuwe wind door onze stad te laten waaien.”

Nieuwe wind

Die nieuwe wind komt er met de lancering van een grote stadsmarketingcampagne onder de naam ‘Oarelbeke Weireldstad’. Verantwoordelijke citymarketing Hannelore Vanhaverbeke verklaart de keuze: ‘Oarelbeke Weireldstad duikt nu al af en toe op in de stad en op sociale media (vooral bij de jeugd) en die omschrijving past perfect bij waar we met onze stad naartoe willen: een stad met ambitie, maar ook met de nodige zelfkennis om daar realistisch in te blijven. Harelbeke benoemen als ‘weireldstad’ illustreert dit ten volle. Uit verschillende bevragingen, onder andere tijdens de Ronde van Harelbeke, bleek dat onze inwoners vooral warm lopen voor een bruisende, groene en sportieve stad en daar gaan we de komende jaren echt werk van maken. We willen ook alle bewoners echt betrekken bij het project.’

Logowedstrijd

Om die woorden kracht bij te zetten lanceert de stad een grote logowedstrijd. Schepen Windels vult aan: “Wie dat wil kan zijn creatief idee voor een logo voor ‘Oarelbeke Weireldstad’ aan ons bezorgen. We zijn niet per se op zoek naar een afgewerkt product, maar wel naar een creatief idee. Dit mag een digitaal ontwerp zijn, maar evengoed een tekening, schets, kunstwerk… Jong en oud kunnen deelnemen. Op ‘Harelbeke Feest’ in september kunnen bezoekers stemmen op hun favoriete ontwerp, waarna een deskundige jury de knoop doorhakt. Daarna gaat een professionele ontwerper aan de slag met het winnende concept.”

Op 11 januari 2020 viert de stad, samen met de Vlaamse Waterweg, het einde van de Leiewerken met een groot feest. Die dag wordt Harelbeke een echte ‘Weireldstad’. Twee vliegen in één klap dus, want het feest voor het einde van de Leiewerken is meteen ook de officiële start van de campagne ‘Oarelbeke Weireldstad’. “De winnaar van de logowedstrijd zal trouwens kunnen genieten van een VIP arrangement tijdens het evenement.”, verklapt Hannelore. Daarnaast ook nog in het prijzenpakket: eeuwige roem, levenslang een gratis exemplaar van elk gadget waarvoor het gekozen ontwerp werd gebruikt en een Harelbeke cadeaubon twv 100 euro.

Deelnemen?

Bezorg je inzending in het stadhuis of digitaal via info@harelbeke.be.
Meer informatie: http://oarelbekeweireldstad.be